Till [2026-05-05] Ett varmt Första maj i Södertälje 2026 startsida
Nyhet


Ett varmt Första maj i Södertälje 2026

Den Första maj i år bjöd på sol, gemenskap och många intressanta tal i Södertälje. Huvudtalare Margot Wallström pratade om vikten av att tänka på barnen och berättade om den nya småskolereformen som Socialdemokraterna går till val på i år. Ett varmt tack till alla er som tågade med oss och ett extra tack till er som hjälpte till med evenemanget, stora som små!

Matteus Eser, ordförande SSU i Södertälje, höll tal i Stadsparken.

Boel Godner och Margot Wallström.

Konferencier på Stora torget var Heli Kärkkäinen.

Ingela Nylund Watz, ordförande Socialdemokraterna i Södertälje, höll tal.

Boel Godner, kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, höll tal.

Årets huvudtalare var Margot Wallström.

Tomas Kullberg, facklig ledare (S) i Södertälje, höll tal.

Sång och musik stod Erik Hansson och Viktoria Hjulström för.

Fotograf: Ewert Sjöstrand och Marie Pårs Edgren.